לבלות עם נזיר

גילת אור מכליל פתחה את מתחם "כובע הנזיר" ומשלבת בו מסעדה טבעונית, חנות יד שנייה וסדנאות יוגה

תקופת האביב מבשרת לנו את תחילתו של מחזור חיים חדש. לאחר תרדמת החורף והמנוחה, מגיע זמן ההתעוררות לחיים. זהו הזמן שבו החיים יוצאים מהאדמה: הזרעים הבשילו ויוצאים בתקופה זו אל אוויר העולם, וכך גם האדם: רעיונות ומחשבות שהבשילו בתוכו בזמן החורף יוצאים אל אוויר העולם.

החיים מתחדשים ולכן גם על האדם להתחדש עם עצמו. מחזורי החיים מראים לנו שהטבע מחדש את עצמו ללא הרף: יום רודף לילה, עונות השנה מתחלפות בסדר קבוע, והחיים נמצאים בשינוי מתמיד, כאשר הם נעים לקראת החדש והלא ידוע. כך מתרחש גם באדם, כאשר הוא פועל להתחדשות שלו, נהנה מזרימת החיים לתוכו. הדבר בא לידי ביטוי בכוח חיות, רעיונות חדשים, יכולת עשייה ותחושת מימוש עצמי.

זו הסיבה שבגללה נסעתי לישוב כליל, להיפגש עם גילת אור, אישה בעלת רעיונות שיוצאים לפועל מחדש כל עונה. ואם באביב עסקנן, זהו זמן מצוין להכיר את "כובע הנזיר", מקום טבעוני לארוחות בוקר, הפועל בסתיו ובאביב לצד מיזמים נוספים שלה.

היישוב כְּלִיל הוא יישוב קהילתי בגליל המערבי, כ-10 ק"מ ממזרח לנהריה, בתחום המועצה האזורית מטה אשר. היישוב מוגדר כאקולוגי, הוא אינו מחובר לרשת החשמל הארצית ותושביו מייצרים חשמל בעצמם בשיטות שונות. רוב הפסולת עוברת מיחזור וכך גם המים. אופיו המיוחד של היישוב מושך אליו תיירות מקומית ולאורך השנים נפתחו בו חדרי אירוח רבים, מסעדות וחנויות לממכר עבודות יד ומוצרים חקלאיים אורגניים. מקור שם היישוב במבנה עתיק הנמצא בתחומו ומכונה חורבת (ח'ירבת) כליל.

גילת אור הגיעה לכליל מהיישוב שמשית, מכיוון שביקשה לחיות במקום קרוב לטבע. בשמשית היה לה סטודיו ליוגה והתעמלות נשים, ועם המעבר סגרה אותו. בכליל פתחה מסעדה טבעונית ביתית.

גילת מספרת שתמיד רצתה מסעדה, ובכליל זכתה להגשים את החלום. כך נבנה דק עץ גדול במרפסת ביתה, והיא מארחת שם אנשים לארוחות טבעוניות מעשי ידיה. היא גם מקיימת במקום סדנאות יוגה, אירוח קבוצות ולאחרונה פתחה גם חנות יד שנייה בשם "אמני", משאלה בערבית. בחנות ניתן למצוא בגדי יד שניה ווינטאג׳, פריטי שוק פשפשים מיוחדים, מפיות נייר, הדפסים ועוד. עם פתיחת החנות התהווה מתחם שמבוסס על ארבעת העקרונות של שמירה על סביבה: קיימות, שמירה על הטבע, וקשרי גומלין.

הרעיונות עלו תוך כדי שיטוט בין שווקים מקומיים לרחובות העתיקים. ההליכה הרגלית, התנועה הפיזית, המראות היפים, הטעמים, הרעיונות, כל אלו השפיעו על הבחירות שתעשה לימים.

"כל דבר מושפע ומנוהל ואף מתפתח מהיוגה", אומרת גילת. "גם כובע הנזיר, המסעדה והאירוח הביתי שלי, הוא סוג של מיצוי עצמי. אני מביאה כאן את אהבותיי לאירוח, בישול, טבעונות בריאה, צבעונית ותנועה".

בימי שישי, כשהאורחים מגיעים, הם עוברים סוג של מסע בעקבות המקום והאוכל המוגש בכלי וינטג' יפהפיים, החושים בשיאם. המנות מתחלפות לאיטן, יש זמן להתבונן בטבע סביב, לחוש, להרגיש.

***

כובע הנזיר יתחיל לפעול באמצע חודש מרץ ועד סוף יוני בתיאום מראש. אמני, חנות יד 2 פתוחה בתיאום מראש.

גילת אור, כליל, 052-3639375.

רינתה בדרכים - רינתה בלסון

הכותבת היא תושבת הכפר ואוהבת גליל. המדור ימליץ על מקומות, נשים ואנשים ששווה לבקר

טורים אחרונים

דילוג לתוכן