מדור תרבות

אירועי תרבות בכפר ורדים והסביבה
חרש הברזל וליד חורי

פסטיבל פעם עשירית

בסוף השבוע של ה-18 עד ה-20 במאי יתקיימו באזור עשרות אירועי תרבות וקולינריה במסגרת "פסטיבל אביב" של עמותת זמן גליל מערבי.

הרשימה המלאה באתר העמותה, והנה כמה אירועים בולטים ומעניינים:

 

יום חמישי 18.5

התחדשות אביבית בעכו – טיול פריחות בתל עכו, סדנת מדיטציה עם קערות טיבטיות וטעימות מקומיות עם ד"ר שלי אן פלג (שעות 16:00-20:00 בתל עכו).

סודות הסטייל – סדנה נשית אביבית עם אורלי קופלר, אומנית וצורפת בעלת סטודיו גלריה 'אורוקא' ואורנה רוטברט ניצן, מאמנת ומנחה לסטיילינג תרפי (שעות 17:00-19:00 בסטודיו אורוקא בעכו העתיקה).

טיול רייזרים לילי בדיונות אכזיב – עם טרקטורוני הצפון אקסטרים, מותאם לכל המשפחה (בשעות 20:00-21:30, בטרקטורוני הצפון אקסטרים באכזיב).

ערב סיפורים ומטעמים – ערב של סיפורי פולקלור, מיסטיקה, וסודות מהגליל עם מדריך הטיולים אמנון גופר, לרגל צאת ספר הטיולים החדש "סיפור אהבה גלילי". משולב בארוחת ערב (בשעות 20:00-22:00, בקפה יודפת).

אופרה בעברית – ערב חד פעמי בהנחיית גבי זהר, מורה דרך, וזמרות האופרה הישראלית. שירים בלבוש מוסיקלי חדש בשילוב סיפורים (בשעות 19:00-21:00 באולם ״המנהרה״, בקיבוץ עברון).

 

יום שישי 19.5

 

אמנות בקצה – סיור בסדנאות האמנים על הר גילון עם האומנית פולה רייקין, בעלת המותג TIN TIME (10:30-13:30, ב-TIN-TIME בגילון).

ממולאים מהשדה – ליקוט וסדנת בישול בטבע. שיתוף פעולה בין עדי מ'עדוש' סדנאות בישול חוויתיות, לדור ועמית מחוות 'לגעת בשדה'. סיור, ליקוט, סדנת ממולאים בשטח וארוחה משותפת (בשעות 10:00-13:00, חוות 'לגעת בשדה' בתפן).

יריד שבועות פרחוני – סיורים בחוות רום, דוכנים של תוצרת מקומית מכל רחבי הגליל וההר כולל גבינות עיזים, ירקות, אופנה, תכשיטים ועוד (בשעות 10:00-15:00, בחוות רום בהר כמון).

מצלמים ורוקדים – סדנת צילום בנייד בכפר המחול הבינלאומי בגעתון, בשילוב רקדנים מקצועיים (בשעות 10:00-13:15 בכפר המחול בגעתון).

כשהסמטאות העתיקות פוגשות את אומנות ההווה – סיור בעכו על מסחר, סוחרים וסחורות בשווקי עכו עם ד"ר שלי אן פלג (בשעות 9:30-13:00 בעכו העתיקה).

 

יום שבת 20.5

 

סיור אמנות בעכו בהשראת גרשון קניספל – בשיתוף זומו, המוזיאון שבדרך. שבת תרבות בעקבות עולם אומנותי עכואי. שיח גלריה עם אוצרת התערוכה "מזל שהיה שם צייר" יערה גלאור, סיור ליצירתו של האמן גרשון קניספל בתחנה המרכזית של עכו וסיור מודרך ב"זומו, המוזיאון שבדרך" בו מציגים 50 אמנים (בשעות 10:00-13:30, במרכז מידעJNF-USA בעכו העתיקה).

מפגש עם חרש ברזל – פגישה עם וליד חורי מהכפר פסוטה (מומלץ להסתובב בסמטאות לפני המפגש). סיפורו האישי, ושיחה על היצירה שלו בהקשר לעונת האביב. כיבוד קל לסיום המפגש (בשעות 11:00-13:00, וליד חורי בפסוטה).

סרטים ועוגבים – מפגש בסדנת העוגבים בישוב יובלים שבמשגב, בית המלאכה היחיד מסוגו בארץ. שיחה על כלי העוגב העתיק, צפייה בסצינות מתוך סרטים בהם הופיע העוגב בקולנוע, ומיני קונצרט לסיום (בשעות 11:00-12.30, בסדנת העוגבים ביובלים).

אירועים נוספים, כולל ארוחות מיוחדות ואירועי קולינריה, סדנאות, טיולים ועוד, באתר העמותה www.westgalil.org.il.

מתוך התערוכה בזומו: היטמעות, 2023 , צילום סטראוסקופי, עבודה של רומן שמידט

זומו ו-70 אמנים יציגו בעכו

זומו, המוזיאון שבדרך, מגיע בשבת הקרובה לעכו עם "אורחן זיפזיף", תערוכת ענק בהשתתפות כ-70 אמנים. התערוכה תעסוק בהשלכות החיוביות וההרסניות של התיירות, בתפיסתה ההיסטורית והנוכחית של עכו כעיר אירוח ובמערכת היחסים המורכבת בין האורח למארח, המסורתי לעכשווי והמקומי והזר.

התערוכה תתפרש על שתי קומות של מבנה מתחם אגד הישן, ותהפוך אותו לאורחן חי ומזמין. בין היתר יוכלו המבקרים לשבת בבטן הלוויתן, לרבוץ על מיטת קומתיים, לבנות ארמונות בחול או לצייר בעצמם את הנוף של עכו ולקחת חלק פעיל בתערוכה. התערוכה כוללת הופעות, הדרכות וסדנאות לכל המשפחה. 

12 במאי 1 ביולי 2023, עכו, הכניסה חופשית.

תערוכה משותפת ליצחק גולומבק ונורית דוד

במוזיאון בר דוד בברעם תיפתח בסוף החודש התערוכה "בין רחוב העבודה לסמטה פלונית", בה יוצגו עבודות משותפות של יצחק גולומבק ונורית דוד מהשנים 2022-23. תהיה זו התערוכה המשותפת הראשונה לשני האמנים הוותיקים, לאחר ארבעים שנה של דיאלוג, שיתופי פעולה סמויים והשפעות והפריות הדדיות. העבודות משותפות כוללות פסלי דיקט חדשים של גולומבק שישלבו בתוכם עבודות של דוד בציור, הדפסה ותפירה. התערוכה תתקיים בחלל הגדול בקומה השנייה של המוזיאון, ותכלול גם זיווגים של עבודות דו-ממדיות וקולאז'ים דיגיטליים של השניים. אוצר: אבי איפרגן. אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ב-20.5.23, יום שבת, בשעה 13:30.

 

תערוכה זוגית במרפאה

ב"גלריה במרפאה" שבכפר ורדים נפתחה תערוכה משותפת לשתי אמניות. רינה דובל – "כאן זה בית", תערוכת ציורים; ועפרה אביגד – "רפרופים", תערוכת צילומים. הגלריה ממוקמת במרכז המסחרי, במרפאת קופת חולים כללית.

דילוג לתוכן