קפה, מאפה, יין, וארוחה במרפסת של השפית

יום קולינרי ברמת הגולן
כתבה וצילמה: נורית פורן

כמדריכת טיולי אוכל בצפון, מן הסתם אמליץ על יום קולינרי מענג סביב המקומות המיוחדים של צפון רמת הגולן.
עכשו, אחרי הטירוף של יולי אוגוסט והחזרה לשגרה (בערך), אם יש באפשרותם לעלות צפונה באמצע השבוע, אני ממליצה בחום להתחיל את היום בקיבוץ כפר בלום, בבית קפה נפלא בשם "בלומה", השוכן בלב ליבו של הקיבוץ בין המדשאות הירוקות, הפרחים והעצים הגבוהים. המקום נפתח לפני שנתיים על ידי רחל זמיר-דיין, ומעבר לתפריט הנפלא עם עוגות השטרויזל, הקישים והעוגיות, משמש המקום גלריה לאמנים מקומיים מהאזור. יש ב"בלומה" כל כך הרבה נשמה ואופי, שזה פשוט מורגש מיד כשנכנסים למקום. שבו לכם בחצר שפונה למדשאות עם איזו ארוחת בוקר טובה או מאפה, ותהנו מאווירה של קיבוץ פסטורלי.
משם עלו לרמה הישר ל"מטרלו" הנהדרת של עדי פרץ בעין זיון. זהו בית קפה ומאפייה צעיר ועדכני, שבצניעות רבה נותן פייט נפלא ללא מעט בייקרי טובים בארץ. המקום מציע שלל מאפיים טריים ומיוחדים, בריושים, קראסונים עם שלל תוספות מלוחות מעניינות, סלטים, עוגות ועוד כיד הדמיון של עדי והעונות המתחלפות.
יצאתם שבעים ומאושרים? זה בדיוק הזמן לפקוד שני יקבים מיוחדים, האחד ממש ליד מטרלו, יקב פלטר המצוין, שם ניתן לשבת בתוך היקב לצד מיכלי הנירוסטה לטעימות יין ופלטת גבינות. התחושה שם היא הכי אמיתית ולא מתנשאת, הכי יקב במלוא מובן המילה. אין שם דשאים, גפנים ופרחים, אלא שולחנות עץ מסיבי לצד ארגזים צבעוניים ומיכליים ענקיים.
היקב השני הוא יקב אסף בקדמת צבי, יקב משפחתי נפלא עם מרחבים ונוף משגע. הגעתם? תפסו לכם פינה אחרי שסיירתם בכפר היין המקסים הזה, ושבו עם כוס יין ותזמינו כמה טאפסים מדליקים.
אחרי שתשבעו ותשתכרו מהיין, תפסו שיחה עם אסף, היינן הראשי, ובנו אורן. מובטחת לכם קבלת פנים חמה ומיוחדת.

עדין רעבים?

יום כזה ראוי לסיים בארוחה אצל שפית בביתה. למקום קוראים "הטובים של שפרה", ושפרה היא בשלנית מחוננת שמארחת בביתה בקיבוץ מרום גולן. את שפרה אני מכירה כבר יותר מ-20 שנה. ההכרות החלה מסלסלת פיקניק אחת ששבתה את ליבי, ומאז אני לא עוזבת אותה.
לשפרה יש את הכישרון ליצור מנות מטורפות בדרך ייחודית משלה, עם המון יופי, אסטטיקה וצבע. את הארוחה תמיד מלווים יינות מיקבים של רמת הגולן, והמרפסת בה מוגשת הארוחה היא אחת הרומנטיות שיש. אל תפספסו.

נורית פורן היא מדריכת סיורי שווקים וטיולי אוכל בארץ ובעולם. www.nuritporan.co.il, 052-8283022

דילוג לתוכן