על הנייר, תהיה אוניברסיטה בגליל

ואולי גם בית חולים בקרית אתא. בכנס "הגליל במרכז" נשמעו שוב הצהרות של שרי הממשלה. לעומתם, הציגה פרופ' אסנת עקירב ממכללת גליל מערבי נתונים מטרידים על הפערים הקיימים היום
כותב: עודד שלומות, כפרניק
שר המשפטים גדעון סער. אוניברסיטה בתל-חי, כרמיאל או עכו צילום: Ritvo Photography

מאות מתושבי הגליל השתתפו בשבוע בעבר חמישי 14.10) בכנס "הגליל במרכז" שהתקיים בעכו. בכנס השתתפו שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שרת התחבורה מירב מיכאלי, השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה עודד פורר, סגן שרת הכלכלה ח”כ יאיר גולן וחברי כנסת רבים תושבי הצפון: ח”כ אופיר סופר, ח”כ יעל רון בן משה, ח”כ מופיד מרעי, ח”כ טניה מזרסקי, ח”כ ענבר בזק, ח”כ פטין מולא ועוד. כן השתתפו ראשי מועצות רבים מכל אזור הגליל, מנהלי בתי חולים, אנשי עסקים ואחרים.
את הכנס הנחתה העיתונאית קרן מרציאנו, והוא הופק על-ידי "סל אירועים והפקות" (חמי סל).
את הכנס פתח שמעון לנקרי, ראש העיר המארחת המשמש גם כיו”ר אשכול גליל מערבי ויו”ר מועצת הגליל) כי שבענו מהבטחות ודיבורים, וכי הוא מקווה שהפעם יהיו גם מעשים. הוא ציין את הציגות הגבוהה בפרלמנט, 23 חברי כנסת מהגליל. לנקרי הזכיר כי מועצת הגליל הכינה מסמך מפורט, "עת גליל – הצעת מחליטים לפיתוח הגליל", שנכתב בעבודת מטה משותפת של כל אשכולות הגליל וראשי פורום רשויות המיעוטים, וביקש מהממשלה לאמץ את המסמך.
בהמשך הכנס הציגה פרופ’ אסנת עקירב, ראש המכון לחקר הגליל במכללת גליל מערבי, נתונים מדאיגים על פערים גדולים בבריאות, בתעסוקה, בשכר ובחינוך, כולם לרעת תושבי הצפון.
שר המשפטים גדעון סער (תושב עכו בסופי שבוע) הדגיש את הצורך בהחזרת המשילות והביטחון האישי וציין כי משרדו עוסק בהצעות חוק רבות הנוגעות להגברת האכיפה. הוא הבטיח כי הממשלה תקים אוניברסיטה בגליל, יתכן ותהיה גם עם מספר קמפוסים. לדבריו, על שרת החינוך לבחור היכן תהיה הנהלת האוניברסיטה: בתל-חי, באורט בראודה בכרמיאל או במכללת גליל מערבי בעכו.
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי המשרד שוקל הקמת בית חולים חדש בקריות, באזור קריית אתא. הוא ציין כי קיצור משמרות המתמחים יתחיל בבתי החולים בפריפריה: זיו בצפת, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פוריה בטבריה ובתי החולים בנצרת. הורוביץ סיפר כי הוא מתגורר חלק מהשבוע במצפה הילה ומכיר היטב את הגליל.
שרת התחבורה מירב מיכאלי, אמרה כי הממשלה תבטל את הקמת שדה התעופה ברמת דוד ויוקם צוות לבחינת חלופות. עוד הוסיפה, כי בשל מתן עדיפות לרכבת הקלה בין נצרת לחיפה, יתעכב פיתוח כביש 6 לכיוון צפון (אחיהוד, כברי ושלומי). היא התייחסה להשבתת הרכבות בסופי שבוע, בשל עבודת החישמול, והבטיחה אלטרנטיבות של אוטובוסים, ובנוסף הצהירה על הכפלת קווי האוטובוס בגליל.
עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר החקלאות ופיתוח הכפר, אמר בכנס כי תכנית מגן הצפון תחזור לחיים וכבר מתוקצבת בסך 5 מיליארד שקלים בתקציב החדש.
אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר כי תקציב המשרד יהיה הגבוה ביותר בתולדות המשרד.
עוד דיברו בכנס עמר בר לב, השר לביטחון פנים, שהתייחס לפשיעה ברחוב הערבי; ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל; יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה והתעשייה ואחרים.

דילוג לתוכן