סיוע בזמן צרה

שרה ושלמה שמן

לרוב אנו מקטרים על גובה הארנונה, על כך שאיננו מבינים לאן הולכים כל הכספים שאנו משלמים, ועוד כהנה וכהנה טענות ומענות.

לשמחתי אני רואה לאן הולכים הכספים שאני משלמת אחת לחודשיים למועצה המקומית בדמות ארנונה. רחובות הכפר נקיים, עצים נשתלים, פרחים פורחים ואפילו כיסאות מוצבים על המדרכות לקישוט, אם כי קישוט מוזר לטעמי.

השימוש בכיסאות מוטל בספק כמעודד שיח. בחורף גשם ובקיץ החמה יוקדת; אבל אם ראש המועצה מאמין בכוחם, נמחל לו. כי ראש המועצה הזה, חוץ מכל האמור לעיל, יודע להתייצב בזמן אמת ולסייע בצורה מעוררת התרגשות כפי שתקראו להלן.

התאריך 9 באוגוסט 2023, לפני מספר שבועות, פרצה שריפה בביתנו. כוחות ההצלה שהגיעו להגיש עזרה תבעו שנתפנה מן הבית, שהיה אפוף עשן. עם כוחות ההצלה ובסמוך להגעתם, הגיעו גם ראש המועצה אייל שמואלי והאחראית על הביטחון תושיה סוחריאנו. השנים תמכו והרגיעו ונתנו מענה מידי לבעיית הפינוי מהבית. שמואלי אישר לנו פינוי לאסיינדה עד שתאושר חזרתנו לביתנו. זאת ועוד, הוצב שומר ללילה לשמור על ביתנו הפרוץ והספוג עשן.

מחמם את הלב ונותן תחושה "שעוד לא אבדה תקוותנו", דווקא בימים אלה של כאוס וקרע מאיים בעם. התנהלותם הרגישה והיעילה של שמואלי ותושיה שפכה אור ברגע של חושך ועשן.  תודה!

 

שרה ושלמה שמן

בואו לטייל איתנו

מרכז סיור ולימוד מורשת הגליל העליון הינו גוף הדרכה המתכנן ומוציא טיולים וסיורי תוכן למוסדות חינוך, ועדי עובדים, משפחות וקהל רחב. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסדרות סיורים ייחודיות בגליל בשנת התשפ"ד!

סדרה 1: "הגליל שלא הכרתם" / בהדרכת מיטב המדריכים!
הסדרה מיועדת למיטיבי קשב וכוללת 6 סיורי תוכן באתרים פחות מתוירים בגליל עם מדריכים מומחים בתחומם. לדוגמא:

  • שביל הסנהדרין ונחל ציפורי הקסום בהדרכת הארכיאולוג יאיר עמיצור
  • בעקבות החשמל והמים בעמק הירדן בהדרכת מורה הדרך ותושב העמק אדם שרמן
  • חומות ומבצרים בעמק החולה בהדרכת שי שצ'ופק, דוקטורנט ללימודי א"י בבר אילן
    ועוד..

סדרה 2: "הגליל, משהו בלתי רגיל" / בהדרכת רכז ההדרכה מתניה שלר
הסדרה מיועדת למיטיבי לכת ומלווה בהדרכות על הטבע וההיסטוריה באזור, נטייל במסלולים נסתרים בגליל כמו נחל כזיב עליון, חורבת מרות וקציון, נחל אביב ועוד..

לפרטים והרשמה: 052-6905425 (מתניה רכז הדרכה); 04-6677390 או 050-2010510 (משרד), peqiin.tours@gmail.com.

דילוג לתוכן