ניר שילה יתמודד מול אייל שמואלי על ראשות המועצה בכפר ורדים

המתמודד החדש יצא בהכרזה רשמית, בה הוא כותב: "הדרך בחמש השנים האחרונות לא הובילה אותנו ליעדים אליהם שאפנו". ראש המועצה המכהן: מברך על הצטרפות של תושב לעשייה הציבורית
חדשות פוליטיקה – אייל כץ
ניר שילה ואייל שמואלי

ניר שילה (מבעלי עיתון א-לה כפר, ראו גילוי נאות מורחב במסגרת) הכריז השבוע כי יתמודד על ראשות המועצה בכפר ורדים. בכך עלה מספר המתמודדים לשניים, לאחר שראש המועצה המכהן, אייל שמואלי, הצהיר עוד במהלך חודש יוני כי יתמודד על קדנציה נוספת.
שילה, בן 60, נשוי למיכל ואב לארבעה, מתגורר בכפר 35 שנה. בהודעה לציבור שפרסם, הוא כותב: "במהלך החודשים האחרונים נפגשתי עם מאות מתושבי כפר ורדים, ששיתפו אותי בכאבים, ברעיונות ובחלומות שלהם. לתחושתי, ולתחושתם של רבים מתושבי הכפר, הדרך בה צעדנו בחמש השנים האחרונות לא הובילה אותנו ליעדים החשובים אליהם שאפנו. הגיע הזמן לשנות כיוון ולבחור במנהיג חדש ובדרך חדשה: דרך ערך" (דרך ערך הוא השם המיועד לסיעה במסגרתה מתכוון שילה להתמודד).
שילה מוכר בכפר כמרצה, מדריך טיולים ופעיל בתקשורת המקומית. בזמנו היה לו חלק חשוב במאבק נגד שכונת גבעת האורנים, והיה פעיל בצופים ובמסגרות התנדבותיות קהילתיות נוספות, שאת חלקן הוא מונה בהודעה שפרסם: "(בין השאר) ייסדתי את עמותת 'חיים בגליל' המתמקדת בשמירה על צביון הגליל, והייתי שותף בהקמת פורטל האינטרנט 'כפרניק'. כחלק מתמיכתי במיזמי תרבות מקומיים הייתי בין מייסדי קרן 'קולנוע גליל' המעודדת יצירה קולנועית אזורית, ובה אני משמש כיו"ר".
בתחום העסקי שימש שילה בתפקידים ניהוליים בעיקר בתחום התיירות, ובהודעה הוא כותב: "ניהלתי מערכות גדולות ומאות אנשים, יזמתי והקמתי מספר חברות, ניהלתי פעילויות בהיקפים של כ-180 מיליון שקלים בשנה".

אתחיל בביטחון האישי

את ההחלטה הסופית קיבל שילה במהלך הסופ"ש האחרון, ובעקבותיה הפניתי אליו בכתב מספר שאלות.
-מהם שלושת הדברים המרכזיים שלדעתך לא מתנהלים כמו שצריך ובכוונתך לשפר?
"לפני מספר חודשים החלו להגיע אלי פניות של תושבים בבקשה שאתמודד על ראשות המועצה בכפר. בעקבות הפניות נפגשתי עם תושבים רבים ולמדתי שמה שאני חש מרגישים עוד רבים: המועצה מנותקת מהתושבים, אינה מספקת פתרונות ראויים לבעיות המרכזיות שעל הפרק ואינה פועלת בשקיפות ובשיתוף התושבים".
-תן דוגמה בתחום שהוא הכי חשוב בעיניך מבין השלושה. איך בדיוק בכוונתך לפעול ומהם היעדים אליהם אתה מכוון?
"נושא ביטחון התושבים ובמיוחד ביטחונם של בני ובנות הנוער בכפר מחייב פעולה מיידית, נחושה ובלתי מתפשרת. זהו אחד מהנושאים הראשונים שבכוונתי לטפל בו מיד עם כניסתי לתפקיד".
-איך?
"בינתיים זו התשובה".
-אייל שמואלי הוא ראש מועצה מכהן ופופולרי, שבמהלך הקדנציה התמודד עם מעט מאוד ביקורות. אתה באמת מאמין שאפשר לנצח אותו?
"הקהילה בכפר ורדים כמהה לשינוי משמעותי ובמועד הבחירות נצא לדרך חדשה".

שמואלי: מופת של דמוקרטיה

בתגובה להכרזתו של ניר שילה מסר ראש המועצה: "אני מברך על הצטרפות של תושב לעשייה הציבורית, לרבות הצגת מועמדות לחברות במועצה ולעמידה בראשה. כפר ורדים חי ונושם דמוקרטיה ומציג את מיטב איכויות הדמוקרטיה בכל מערכת בחירות. כראש מועצה אני מכיר את המציאות מקרוב, ובטוח שגם תושבי הכפר מכירים את העשייה העניפה במהלך חמש השנים האחרונות שלי, של חברי המועצה ושל העובדים, בשיתוף עם קהילה חזקה ותורמת. אני קורא לקיום מערכת בחירות נקייה ומכבדת הראויה לכפר ורדים, ואני אהיה דוגמה לכך".
הבחירות יתקיימו ב-33.10.23, ורשימות מתמודדים ניתן להגיש לוועדת הבחירות עד 40 יום לפני כן. לכותב שורות אלו אין מידע על אדם נוסף השוקל להתמודד, אך כמובן שעד ל-20 בספטמבר עשוי לצוץ כזה.

 

גילוי נאות והצהרת כוונות

גילוי נאות לבודדים שלא יודעים: ניר שילה הוא מייסד עיתון א-לה כפר, ומשמש כיום כעורך אחראי, בעוד אני עורך ומנהל אותו בפועל ב-17 השנים האחרונות.

בהחלטה משותפת, בתקופת הבחירות ניר מתנתק מעריכת העיתון לגמרי, לפחות לשני הגיליונות הקרובים, של ספטמבר ואוקטובר. בגיליון זה מתפרסם הטור הקבוע שלו, שיוצא אף הוא לחופשה.

המצב החדש, בו חברי ושותפי לעיתון מתמודד על ראשות המועצה, מעמיד בפניי אתגר מקצועי ואישי לא פשוט. כעורך העיתון קיבלתי מספר החלטות, ובחשובות שבהן אני משתף אתכם, הקוראות והקוראים:

  1. מערכת העיתון ואני באופן אישי לא "ניקח צד" במערכת הבחירות. הסיקור, הדיווח, הפרשנות והייחס אל כל המתמודדים יהיו מקצועיים, הוגנים וללא משוא פנים.
  2. אין בכוונתי לחשוף למי אני עומד להצביע באופן אישי, בדיוק כפי שנהגתי בשלוש המערכות הקודמות בכפר ורדים, בהן שימשתי כעורך העיתון.
  3. זה כמובן לא אומר שלא אביע את דעתי האישית ואתן פרשנות על נושאים שונים הקשורים במערכת הבחירות, אבל הדבר ייעשה מתוך אותה נקודת מוצא המפורטת בסעיף 1.
  4. מה שמנחה אותי בכל דרכי העיתונאית ימשיך להנחות אותי ביתר שאת גם במהלך הכיסוי של מערכת הבחירות בכפר ורדים: הבוס האמיתי שלי הוא תמיד הקורא.

אני מאחל למתמודדים ולכלל התושבים מערכת בחירות תוססת, עניינית וחברית.

דילוג לתוכן