מקצועי נדל"ן נתי שיינפלד

החיים חייבים להימשך, וגם עסקאות הנדל"ן החלו לחזור לעולם. אלא שהמחירים שונים: ישנה ירידה משמעותית של כ-15-20% לעומת המחירים של לפני שנה.
החיים חייבים להימשך, וגם עסקאות הנדל"ן החלו לחזור לעולם. אלא שהמחירים שונים: ישנה ירידה משמעותית של כ-15-20% לעומת המחירים של לפני שנה.

נדל"ן במלחמה

שלוש שנים של תעתועי חושים השפיעו ישירות על הנדל"ן בישראל, ובמיוחד על הנדל"ן בכפר ורדים, שעשה את הלא יאמן.

תזכורת: במאי 2020 הסתיים הסגר הראשון בקורונה. אנשים שחררו כספים רבים מהחסכונות ומתיקי השקעות, והחלו לרכוש נדל"ן. המדינה "השתגעה", הנדל"ן טיפס וטיפס, ורשם עליות מטורפות של 25-30 אחוז. בכפר ורדים העלייה הייתה חדה אפילו יותר – תוך שנה וחצי נרשמה עלייה פנומנלית של 50 אחוז! אם נכס ממוצע עלה ב-2020 כ-2 מיליון ש"ח, הוא קפץ ב-2022 ל-3 מיליון. טירוף.

במהלך יוני 2022 הכריז רה"מ בנט כי הולכים לבחירות. שלושה ימים לאחר מכן שודרה כתבה ראשונה בערוץ 12 על יוקר המחיה (עד אז שידרה התקשורת שהחיים דבש). שבוע לאחר מכן, כתבה מזוויעה על המצב הקשה של קטר המשק, הנדל"ן. הכתבה מצביעה על קושי רב של קבלנים לגמור עבודה ולמכור את הסחורה. מאותו הרגע נכנסת מדינת ישראל לסחרור כפול: כולם פחדו מה יהיה בבחירות, אולי ביבי עוד יעלה שוב (הוא עלה, ברור), ובאוגוסט 22', כשלפיד רה"מ, הוחלט להעלות את הריבית ב-9 פעימות בתוך חודש וחצי. המדינה נכנסה לסטגנציה מבחינת הרוכשים, שעכשיו לא מוכנים לקנות נכס במחירים המטורפים שבשוק, ובטח שלא עם המשכנתאות החונקות בריביות מאמירות.

לאחר הבחירות הארץ רועשת וגועשת בגלל הרפורמה המשפטית. הכל נעצר: אין כלכלה, אין רכישת נדל"ן, ומתפתח משבר נדל"ן מהגדולים שהיו במדינת ישראל מאז הקמתה.

ביוני 2023 השוק מתחיל להתעורר. אנשים הרי צריכים לגור היכנשהו, והצורך בנכס למגורים תמיד קיים. מתחילה התעוררות, ורכישות נעשות רק מול בעלי בית שמבינים את המצב ומוכנים להוריד במחיר. מתבצעות עסקאות נמוכות, שמפיחות תקווה חדשה למוכרים, לקונים ולכל מי שעוסק בנדל"ן.
אמצע אוגוסט ואילך תמיד שקט מאוד בשוק הנדל"ן, ומיד לאחריו חגי תשרי, המאופיינים מסורתית בשקט כמעט מוחלט. כולנו קיוונו שמיד לאחר החגים יהיה "בום" גדול ופריחה מחודשת של שוק הנדל"ן, אלא שה"בום" היה לאסוננו לגמרי אחר.

המדינה נכנסה למלחמה, ובמשך כחודש וחצי המדינה הייתה משותקת כמעט בכל הענפים. לפני כחודש וחצי החלו אנשים להכנס לשגרת מלחמה. החיים חייבים להימשך, וגם עסקאות הנדל"ן החלו לחזור לעולם. אלא שהמחירים שונים: ישנה ירידה משמעותית של כ-15-20% לעומת המחירים של לפני שנה.

 

ומה בכפר

בגרף המייצג את העסקאות שנעשו בכפר ורדים, ניתן להבחין כי בשלושת החודשים האחרונים ממוצע המחיר לנכס ירד מתחת לסף ה-3 מיליון (כאמור, מדובר על ממוצעים). הנתון מספק תקווה להמשך זרימת החיים, כי ענף הנדל"ן הוא זה שמניע את הכלכלה, ועדיף ציפור ביד מאשר 10,000 על העץ. כשאתה רוצה למכור את הבית שלך ולהתקדם לשלב הבא בחייך, כדאי לראות את היכולת להתקדם ולא להישאר עם החלום של לקבל סכום דמיוני ובפועל להישאר ללא מכירה.

מכירת בית בתקופה מאתגרת שכזו היא בהחלט תהליך מורכב מלא מהמורות והפתעות. כמו תמיד, מכירת בית זקוקה לדרך, לשיטה, לסוג אוכלוסיה שמטרגטים בפרסומים, והכי חשוב לנטרל אמוציות ורגשות שעלולים להפריע לביצוע עסקה.
שתהיה לנו שנה אזרחית מלאה באחדות, שנזכה לבוא אחד לקראת השני בכל התחומים, שנבין כולנו שהאויבים שלנו שונאים את כולנו באותה מידה ואנחנו חייבים להתגבר על המכשול הפנימי שלנו לטובתנו ולטובת ילדינו.

עם ישראל חי.

הכותב הוא בעל סוכנות נדל"ן, מומחה למכירת בתים במחיר הטוב ביותר.

053-3626517

יש לסרוק את הקוד לקבלת מתנה – מדריך מיוחד: איך תמכור את הבית שלך במחיר הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר בשקט נפשי וברוגע"

דילוג לתוכן