מצב רוח טוב גם לטבעונים

מסעדת מזאג' בראמה מגישה מטבח דרוזי משודרג, מתחשבת מאוד גם במי שנמנע מבשר, ומשקיעה גם בתבשילי קדירה בבישול ארוך
יצא לאכול – אייל כץ
עלי הגפן. הטעם הנהדר הצדיק את ההשקעה בעיצוב

היישוב ראמה הופך לאט לאט למרכז קולינרי משמעותי באזור, עם כמה מסעדות שלוקחות את הקולינריה המקומית צעד אחד או יותר כלפי מעלה. בתוך הסצינה הזו הלכנו לבקר את מסעדת מזאג' (מצב רוח בערבית) החביבה, שמתבססת על המטבח הדרוזי אבל עם תפיסה משודרגת.
המסעדה שוכנת במתחם משותף למוסכים, אבל אחרי שנכנסים נהנים מאולם מרווח (או מרפסת שיכולה לשמש כחדר vip) עם חלונות גדולים הפונים לנוף. את המסעדה הקים לפני ארבע שנים פאדי קיזל, שהמיר קריירה של עובד בנק בתחום המסעדנות. הוא למד במכללת רימונים, צירף אליו את רעייתו הקונדיטורית ז'נין, ומאז הם מבשלים יחד ומארחים את הסועדים בחיוך רחב.
בהתאם לחוקי הפורמט התמסרנו להמלצות המארחים, ונהננו מכל ביס. פתחנו במבחר סלטים. רובם ממש לא שגרתיים, כמו חומוס סלק, חומוס עדשים, סלט עדשים שחורות, סלט קינואה, סלטי חצילים מיוחדים ועוד. הסלטים טריים וטובים מאוד, וחומוס הסלקים הוא יציאה אמיתית. לצד הסלטים הוגשה מנה של עלי גפן ממולאים. היא הייתה יפהפיה, עם עיטור של גרגירי רימון ואגוזי קשיו, וטעמם הנהדר של הממולאים הצדיק לגמרי את ההשקעה העיצובית.
לעיקרית ראשונה קיבלנו שתי גרסאות של שישברק: הגרסה הרגילה עם יוגורט אמיתי ומילוי של בשר, והגרסה הטבעונית שבה הרוטב הוא יוגורט מאגוזי קשיו, והמילוי על בסיס חומוס. שתי המנות היו טעימות וחוסלו עד תום, יחד עם תבשיל הפריקי שהוגש לצדם וסחב אותם בדיוק כמו שצריך. את הגרסה הטבעונית ביקשנו במיוחד, מכיוון שלמסעדה תפריט טבעוני מושקע ועשיר, שמבטיח כי גם צמחונים וטבעונים יוכלו ליהנות מארוחה מגוונת וטעימה.
לעיקרית נוספת קיבלנו טג'ין ובו בשר טלה שעבר בישול ארוך וכלל מצע של אורז, מנה מצוינת שחוסלה גם היא עד הפירור האחרון. פאדי מסביר כי הוא לא מפחד מבישול ארוך, ומוכן להשקיע, "רק שייצא טעים כמו שמבשלים אצלנו לאירוע".
קינחנו בגרסה המקומית והיפהפיה לקינוח הלבנוני ליאלי בירות, וסימנו עוד נקודה קולינרית גלילית מוצלחת.
המחירים סבירים מאוד. מחירי העיקריות, למשל, נעים ברובם בין 65 ל-72 שקלים (עם קפיצות טבעיות למי שבוחר שיפודי כבש או סטייק אנטרקוט), ומה שמוגדר בתפריט כמנות ראשונות נמכר ב-55-60 שקלים, ובהחלט יכול לשמש כעיקרית לסועדים רגועים.
כמה היילייטס מהתפריט שלא טעמנו הפעם: חשווה – קדירת אורז עם צנוברים ושקדים; שליו שנצלה על האש ומוגש לצד פריקי; קבב קדאיף – קבב עגל בתיבול הבית בציפוי שערות קדאיף; קדירת אסאדו על מצע פריקי; תבשילי עלי בר עונתיים (עולש, חובזה או שומר) ועוד. מן הסתם נצטרך לשוב כדי לנסות שוב.

בווייז: מסעדת מזאג'. כפר ראמה, פתוח בימים שני עד שבת; 04-9919103.

* הכותב היה אורח המסעדה

דילוג לתוכן