לשתות בירה כמעט מהמיכל

מוקפד ומקצועי מצד אחד, נינוח וחברי מצד שני. סלון מלכה בתפן מציע חוויית פאב מהנה וטעימה
יצא לאכול/ אייל כץ
נוף למבשלה ומגוון צורות ישיבה. סלון מלכה

החוויה בסלון מלכה, הפאב שפועל בצמוד למבשלה של בירה מלכה המהוללת, הייתה טובה, נעימה וטעימה מהיום שנפתחה. מאז הקורונה לא פקדתי את המקום ועל כן שמחתי להתייצב עם חברי נ' בשליחות המדור. ואם צריך לסכם את החוויה במקום במילה אחת, היא תהיה "עגולה".
והיא עגולה כי כל האלמנטים של הבילוי מתחברים זה לזה בצורה טבעית ונינוחה. זה מתחיל בעיצוב המוקפד. שילוב של אווירת פאבים קלאסית עם עיצוב תעשייתי, כיאה למיקומה באזור תעשייה. אפשר לשבת על שולחנות סטנדרטיים בגדלים שונים, שולחנות נמוכים עם דרגשי הסבה, ובר נעים לחובבי הז'אנר. ולמרות שהכל מוקפד, עדיין אתה מרגיש נוח לשבת, להתרווח, וגם להזדכות על הבירה בבוא העת בשירותים המתוקתקים. הפאב נבנה כקומת גלריה בתוך המבשלה, עם חלון זכוכית ענק הצופה אל אולם הייצור רחב הידיים. הנוף של מיכלי הבירה המבריקים מוסיף לאווירה המיוחדת, ולהכרה שאת הבירה ששותים כאן מקבלים ישר מהמקור.
האוכל הוא בז'אנר הפאבים אבל עשוי מחומרי גלם טובים, הוא מגוון במידה וטעים מאוד. המוזיקה ברקע בווליום הנכון, נוכחת אבל לא משתלטת. האירוח והמלצרות נעימים להפליא, התקשורת חברית כמעט, מבלי לפגוע כהוא זה בשירות מקצועי ויעיל. וכמובן, הבירות. אבל בשביל לספר עד כמה הבירות של מלכה מעולות, באמת שלא צריך אותי.
לריפוד הבטן הזמנו יחד סט טעימות של כל חמש הבירות שמייצרת המבשלה: חיטה, אדמונית, סטאוט כהה, הינדי (ipa) ובהירה. הבירות מוגשות בכוסות נדיבות (200 מ"ל כל כוס). כולן טעימות להפליא, כשההעדפות האישיות שלנו הן החיטה והסטאוט. ברור שמזו ומזו הזמנו שליש נוסף מתישהו בהמשך הערב.
התפריט כולל גם בירות אורחות וכמה משקאות אלכוהוליים שאינם בירה (וויסקי וקוקטיילים למשל) וכמובן אוכל. דילגנו על הנשנושים (בוטנים, צ'יפס, אדממה, כרובית וכדומה) ועברנו ישר לתכל'ס. בעצה אחת עם המארחת שלנו מיכל בחרנו את אחת המנות מהמיוחדים של היום: ג'בטה עם בשר מפורק. לצידה מנה צמחונית – שניצל טופו פטריות, והמנה ש"באתי איתה מהבית", שלישיית נקניקיות.
הג'בטה עם הבשר הייתה נהדרת. בשר בקר עסיסי ומתובל בעדינות, עם רוטב שנספג בבצק הטרי ועושה המון נעים בפה. שניצל הטופו הפתיע אף הוא בטעם עשיר ובמרקם נעים (אני לא מחסידי הטופו), והנקניקיות (צ'וריסו ומרגז), כתמיד, היו מבחינתי שיא הכיף. עסיסיות, מתפוצצות בפה, מלאות בטעמים ומלוות בכרוב כבוש וחרדל דיז'ון, בול כמו שצריך, במיוחד עם בירה. קינחנו בטראפלס שוקולד עשויים בטחינה, קינוח מפתיע עם מרקם חלק וטעם עשיר.
כאורחים מיוחדים, בכל זאת תקשורת, וכמי שנהנים לעתים מקצת מזל בחיים, הכירו לנו את מייקי. מייקי הוא הבשלן של בירה מלכה, שגם מבעד לזקנו העבות (בקיץ הוא יורד!) מבחינים בחיוך התמידי שלו. הוא מתגורר בצבעון, בבוקר הוא מנהל ביד רמה ואוהבת את הייצור, ובימי חמישי בערב הוא מגיע לבלות בפאב, ואני מנחש שגם להציץ איך אורחי המקום מתענגים על הבירות שהוא מפיק. אז כצ'ופר מיוחד ולא מתוכנן זכינו לסיור מאלף במבשלה עצמה. מבלי להיכנס לדקויות של כשות, לתת וביקבוק, למדנו שם בעיקר שאת הבירה עושים עם המון מקצועיות, הקפדה ולימוד מתמיד, ובעיקר עם המון תשוקה.
הסלון פתוח רק פעם בשבוע, בימי חמישי מ-18:00 עד חצות. אחת לחודש יש בו הופעה של מוזיקה חיה במסגרת "מלכה LIVE". הופעה הבאה תהיה של עלמה זוהר (6.4).
במבשלה ניתן להזמין סיורים מודרכים לקבוצות (עם אופציה לארוחה בסלון); ובחצר מלכה שביחיעם ממשיכים מידי שישי במסורת קבלת השבת, שהפכה כבר מזמן למיתולוגיה מקומית.

סלון מלכה, א.ת. תפן, 054-8713311.

* הכותב היה אורח הסלון

דילוג לתוכן