לסבול, לחייך, להתרגש, להתלבש

חוויות מהעבודה האינטנסיבית מאחורי הקלעים של שבוע האופנה 2021
אלה מגן*

אירועי שבוע האופנה בעולם הם האירועים הכי נוצצים והכי חשובים בתחום. פעמיים בשנה מציגים מעצבי העל את הקולקציה שלהם לעונה הקרובה, ולמעשה קובעים את הטרנדים, הצבעים והסגנון שכולנו נלבש. בעקבות התצוגות הללו, רשתות האופנה ייצרו את הקולקציה שלהם ויציגו דגמים "לבישים" יותר ובמחירים ידידותיים יותר, וכך יגיעו הטרנדים לארון הבגדים הפרטי שלנו.

בשנה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה, לא התקיימו אירועי שבוע אופנה בעולם, אלא רק תצוגות בודדות וגם הן ללא קהל.

מזה עשור מתקיים בישראל שבוע אופנה המתוכנן ומאורגן על ידי מוטי רייף, שמעבר להיותו איש מדהים הוא היזם, המפיק והרוח החיה מאחורי שבוע האופנה הישראלי ובלעדיו שום דבר מזה לא היה קורה.

במשך שבוע ויום הייתי חלק מצילומי שבוע האופנה הישראלי, ולמרות שאני עושה את זה כבר כמה שנים, החוויה השנה הייתה ייחודית. את השורות האלו אני כותבת אחרי שבוע ויום אינטנסיביים, עוד לפני שהצלחתי להתאושש.

***

שבוע האופנה האחרון התקיים לפני שנתיים בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ובשנה שעברה הוא בוטל ברגע האחרון בשל הקורונה, והומר לצילום 20 תצוגות ביום אחד (מי שעוקב אחריי ברשתות כנראה זוכר זאת). ולכן, לא מפתיע שהתרגשות גדולה אחזה את כל העושים במלאכה כשהוכרז כי יהיה שבוע אופנה בישראל בשנת 2021.

שבוע האופנה חוזר במתכונת דיגיטלית בשיתוף חברת "קורנית דיגיטל" ורשת 13. התצוגות יעלו החל מה-28 במרץ בשידורי רשת, ויימשכו עד ה-1 באפריל. לוח השידורים יפורסם בימים הקרובים, אבל בינתיים כמה סיפורים על מה שהלך שם מאחורי הקלעים.

מידי שנה אני עובדת עם צוות ההלבשה מאחורי הקלעים בניצוחה של האחת והיחידה גילי סיוון. 30 תצוגות מורכבות שצריכות לצאת בדיוק בזמן, מעל 40 מעצבים, עשרות דוגמניות ו"נשים אמיתיות" שמתזזות על עקבים בין טאצ'אפים של איפור ושיער לבין הלבשה בדגמים החדשים. גילי סיוון קוראת לזה חמ"ל, והיא לגמרי מדייקת:

מלבישים בחדרי הלבשה ובשטח. ימים שמתחילים בשבע בבוקר ונגמרים בשעות הקטנות של הלילה. מעצבים נרגשים, דוגמניות, מאפרים, סטייליסטים, מלבישים, צוותי הפקה וצלמים, כולם על הרגליים כל היום.

בבוקר קר, בצהריים חם, בערב קפוא.
מצלמים בפנים, בחוץ, בשמש, בגשם.
הגוף כבר כואב, הרגליים בקושי הולכות והגב התפטר כבר באמצע השבוע. אבל דבר אחד משותף בשבוע הזה לכולם: החיוך.

חיוך של מעצבים מול קולקציות צבעוניות, כחול לבן, גאווה. חיוך על שמלות כלה שיאדירו את היום שנדחה אין ספור פעמים, חיוך של אופנה ישראלית שחוזרת לחיים.

חיוך של עשייה!

את כל הצילומים קיימנו במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. כל תצוגה בלוקיישן אחר, תאורה אחרת, מסלול אחר.

לקראת כל תצוגה משנעים לשטח בגדים, בעיקר ברגל, אלא אם עבר איזה מיול בסביבה. פורקים, פורסים, פותחים, מגהצים, מלבישים, מפשיטים, אורזים, משנעים, ויאללה לתצוגה הבאה. ממוצע של 15 ק"מ הליכה ביום. אם אחבר את כל הימים יחד הייתי מגיעה לצפון ברגל (טוב, נו, לפחות עד חיפה).

***

ולחגיגה עצמה. קולקציות שנתפרו במיוחד מתעוררות לחיים, יוצאות לאוויר העולם, מקבלות במה אחרי שנה שבמהלכה לבשנו בעיקר פיג'מות. מבחינתי, ככה נראה אושר.

הייחוד הגדול השנה הוא בקולקציות Ready to wear. מדובר בפיסים ייחודיים של מעצבים סופר מוכשרים כמו דרור קונטנטו ואלון ליבנה, שיצרו קולקציות שניתנות ללבישה יומיומית (וזה בהתאמה למעצבי העל בעולם, שרובם ככולם ייצרו אופנה "לבישה" יומיומית). כמובן שמדובר בפריטים סופר ייחודיים שאין שני להם, אך הם שווים כל שקל. לצערי, לא אוכל לשתף אתכם בתמונות מהקולקציות עד שיחלו השידורים, אבל אתם מוזמנים לעקוב באינסטגרם ובבלוג, ואני מבטיחה שהכל יעלה עם תחילת השידורים.

אז למה לצפות?

ערב הגאלה שפותח את שבוע האופנה יונחה על ידי בר רפאלי ומוטי רייף. תוכלו לראות שם את נועה קירל מקבלת את פרס שינוי אידיאל היופי ואת שירה איסקוב צועדת בשמלת סטרפלס. זוהי מחווה מרגשת לשמלה שבעלה, המואשם בניסיון לרצוח אותה, אסר עליה ללבוש, ושירה הייתה שותפה לעיצובה. לשירה הצטרפו על המסלול גם יפעת שאשא ביטון, ליהי לפיד, גילה אלמגור, נגה ניר נאמן, מירי נבו, מירי מיכאלי ועוד רבות. וכשריטה שרה לה את המילים "מתוך עולמות שבורים / היא צומחת, / לילות שלמים היא רוקמת / כל מה שיהיה לה" – אני פשוט לא יכולתי להפסיק לבכות.

ואילו תצוגות מחכות לכם? לארה רוזנובסקי, ויוי בלאיש, טובה'לה, ששון קדם, דרור קונטנטו, דורין פרנקפורט (שקיבלה פרס על מפעל חיים), אלון ליבנה, שי שלום, רונן חן, אלמביקה, משכית, עידן לרוס, שחר אבנט, ענבל דרור, אפרת קליג, שלומית אזרד, מעוז דהאן, Nouveauriche, בננהוט, בית הספר שנקר וחממת מפעל הפיס, CB FASHION, טבע נאות, היליארי, נדב רוזנברג, אסיה, ויש מצב ששכחתי מישהו.

בקיצור, חוויה מטורפת, מתה על העבודה שלי, ותעקבו. יהיה מושלם.

 

* הכותבת היא סטייליסטית ויועצת תדמית. elamagen.co.il

דילוג לתוכן