לוחם ואלוף עולם

הדר דוידזון מאבירים זכה במקום הראשון באליפות העולם החצי מקצוענית באגרוף תאילנדי
כתבה: מאיה רביב
דודזון ברגע ההכרזה. "דווקא ההפתעה גרמה לזכייה להיות יותר משמעותית"

הדר דודזון, תושב אבירים בן 18, הוא אלוף עולם באיגרוף תאילנדי. את התואר המכובד השיג ובחודש נובמבר האחרון, כשזכה במקום הראשון באליפות עולם חצי מקצוענית בתחרות של ארגון ה-WMF (World Muaythai Federation) שנערכה בפאטאיה בתאילנד.

דוידזון הספיק להתחרות במספר קרבות בארץ וגם בחו"ל, ובנוסף לתאילנד השתתף בתחרויות גם בקפריסין, בלרוס ויוון. בעבר אף התחרה על תואר אלוף בין יבשתי של ארגון ה-Muay Thai Grand Prix (מואי תאי – אגרוף תאילנדי). בתחרות האחרונה גבר בדרכו אל התואר מתחרה צרפתי בחצי הגמר, ולוחם מחוף השנהב שהוכתר כאלוף אפריקה מטעם ארגון בשם WBc MuayThai.

דוידזון, שהתגורר בעבר בכפר ורדים, מתאמן באגרוף תאילנדי כבר 10 שנים. בתיכון למד בבית ספר "אמירים" שבכפר, כשבכיתה י' החל בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב. את התואר הוא עתיד לסיים בחודש יוני הקרוב, ולאחר מכן להתגייס לצבא.

-איך מרגיש רגע הניצחון באליפות עולם, גם אם זה "רק" אליפות עולם חצי מקצוענית?

"זה באמת היה הרגע המשמעותי בשבילי. כשסיימתי את הסיבוב השלישי חזרתי אל אוהד, המאמן שלי, ואמרתי לו שאני לא יודע אם ניצחתי. שנינו ביחד חיכינו לראות מה יוחלט. וכשהודיעו שניצחתי, דווקא ההפתעה גרמה לזה להיות אפילו יותר משמעותי. כשמנצחים מקבלים חגורת אליפות, והחלטתי לתת אותה למאמן שלי שישים אותה במכון. הוא בקושי היה מוכן לקבל אותה, רצה שאשמור אותה אצלי".

-נראה לי שזה באמת משמעותי להעניק את החגורה למאמן.

"אחת הסיבות שהגעתי להישג הזה היא המאמן שלי, אוהד קורלנד. הוא, ההורים שלי ואחי הם דמויות לחיקוי עבורי. המאמן שלי נתן לי ערכים שלא הייתי מוצא בשום מקום אחר".

-למה דווקא אגרוף תאילנדי?

"זה התחיל מאחי הגדול. הוא התאמן הרבה שנים עד שהתגייס לצבא. הוא התאהב בעקבות הסרט רוקי, בעקבותיו גם אני נכנסתי לזה והתאהבתי. היום אי אפשר להוציא אותי מהספורט הזה".

-מה בעצם כל כך מושך אותך?

"קשה להבין אגרוף תאילנדי לעומק בלי לעסוק בו תקופה ארוכה. הספורט הזה בונה לך משמעת, ערכים, אהבה למקצוע. אם אני חושב על חינוך לילדיי לעתיד, זה בדיוק איפה שהייתי שם אותם. שילמדו את הערכים שאני למדתי. לדעתי ענפי ספורט הכוללים לחימה מכינים לחיים בצורה משמעותית. יש הרבה התמודדות עם כאב, פיזי ומנטלי; וברגע האמת זה אתה נגד עצמך. אתה צריך להיות הכי טוב שאתה יכול כי דברים תלויים רק בך".

דילוג לתוכן