לא פראיירים, אבל גם לא מצליחים למכור

אחרי הביקוש הגואה והזינוק המטורף במחירים, שוק הנדל"ן בכפר ורדים נרגע. למה זה קורה, ואיך אפשר להתגבר על זה
מקצועי נדל"ן \ נתי שיינפלד
כפר ורדים. ההמלצה: להתאים מחיר לשוק של היום

שנים רבות התלוננו תושבי כפר ורדים על מחירי הבתים "התקועים". כיצד יתכן, קבלו, שמחירי הנדל"ן בכל הארץ ואף בהרחבות של הקיבוצים בצפון האמירו וטיפסו מעלה מעלה, ואצלנו הם נותרים כמעט ללא שינוי.
ופתאום, החל מסוף הסגר הראשון, אי שם במאי 2020, זינקו מחירי הנכסים בכפר בצורה לא פרופורציונאלית. נכון, הייתה קפיצה בכל הארץ, אבל אצלנו זה ממש קיצוני. תוך פחות משנתיים קפצו המחירים בכפר ורדים ב-50 אחוז! אם הממוצע לבית עמד אז על 2 מיליון שקלים, היום הוא מגיע ל-3 מיליון ויותר.
אולי בזכות הקורונה, הצביעו רבים ברגליים, והגיעו ממרכז הארץ לממש את החלום של לגור בבבית פרטי, ביישוב קהילתי עם מערכת חינוך טובה. והם הגיעו למרות הנושא שמטריד את תושבי הכפר הוותיקים, ביטולן של הטבות המס.
אבל אז קרה משהו "נורא". מרגע שראש הממשלה בנט הכריז על פיזור הכנסת והוחלף בלפיד, החלו לדבר על יוקר המחיה ובעיקר על יוקר הנדל"ן בישראל. לכך התווספה העלאת הריבית על המשכנתאות, והחלה האטה משמעותית ברכישות הנדל"ן. הרוכשים הפוטנציאליים מעדיפים עכשיו להמתין.
וכך נולדה תופעה מעניינת של פער עצום בין המוכרים לקונים. אלו שהחליטו למכור, ראו את שכניהם מוכרים במחירים מעולים, ואולי בזכות זה החליטו לצאת לשיווק במחיר מאוד גבוה. אף אחד הרי לא רוצה להיות "פראייר"… ולכן, גם הם "יעשו אקזיט" על הבית, וחלקם אף קבעו מחיר הגבוה ב-200 אלף שקלים ממחיר השוק. "מקסימום יהיה משא ומתן ונוריד", אמרו מן הסתם לעצמם (טעות נפוצה של מוכרים, על כך במאמר אחר). הנוהג הזה יצר פער עצום של כ-500 אלף שקלים בין המחיר המבוקש לבין מה שמציעים כיום הרוכשים. וכאן הפקק תקוע. הרוכשים ממתינים, והמוכרים לא מבינים מדוע לא מגיעים קונים, וכשהם מגיעים לא מתפתח משא ומתן.
העניין הוא שרוב מוחלט של הרוכשים חייבים לרכוש בית. למה? כי הם מכרו בית ולכן הם גם יקנו אחד, אם רק ימצאו את הבית המתאים להם במחיר הנכון. מה הפיתרון? להבין שככל הנראה עליות המחירים שהיו עד כה נעצרו בפתאומיות, וצריך להתאים את מחיר הבית למציאות הקיימת. אפשר כמובן לחכות, אבל מי שצריך או מעוניין למכור את הבית בתקופה הנוכחית, צריך להתאים את המחיר לשוק של היום, ולא לזה של לפני שלושה חודשים.

הכותב הוא מתווך בכפר ורדים, זכיין ובעל 4 משרדי תיווך בכרמיאל, מעלות, עכו וצפת

דילוג לתוכן