טנגו כפר ורדים מעלות

אני מביט בלקט עובדות ומהלכים מהתקופה האחרונה, להם שותפים סיון יחיאלי ואיריס וקנין מכפר ורדים, ושלמה בוחבוט וליאור לסרי ממעלות. מביט ותוהה: האם מתנהל כאן מחול כלשהו? ולאיזו תמונה מצטרפים כל הפרטים?

יש שתי דרכים להסתכל על תמונה. האחת היא להתקרב אליה ולעבור בעין בוחנת על כל קטע וקטע כשלעצמו. לבחון כל פרט קטן, כל גוון. במקרה זה כל קטע בתמונה עומד בפני עצמו. הדרך השנייה היא להתרחק מהתמונה ולהביט על כולה כיצירה אחת. הדרך בה כל הקטעים יהפכו לתמונה אחת מושלמת היא לעמוד במרחק הנכון ממנה.
הבטתי על אירועים שונים בכפר ורדים, אשר התפרסמו גם באמצעי התקשורת השונים, ואני תוהה האם כולם מתחברים לתמונה אחת, ומהי אותה תמונה.
תחילת האירועים לפני כארבע שנים, בבחירות לרשויות המקומיות ובסמוך אליהן: בחודש אוגוסט 2013 התפרסם כי פרויקט המתחם לדיור מוגן כפר ורדים יוצא לדרך שיווקית. באותו חודש איריס וקנין רצה לבחירות למועצה כמספר 2 בסיעה של יורם אילון. הבחירות מסתיימות. מוקמת קואליציה בראשותו של סיון יחיאלי בה חברים 7 מתוך 9 חברי מועצה כולל סיעת הירוקים, וכן יורם איילון ואיריס וקנין.
בחודש מאי 2014, במעלות הסמוכה, התמנה ליאור לסרי לתפקיד סגן ראש העיר מעלות. בנוסף הוא גם מחזיק את תיק הספורט בעירו.
בחודש מאי 2016 איריס וקנין פורשת מהנהלת המועצה של כפר ורדים ביחד עם יורם איילון ועוברת יחד איתו לאופוזיציה. כמו כן פורש מהקואליציה נציג סיעת הירוקים, יואב ניצב. ראש המועצה סיון יחיאלי מאבד את הרוב שהיה לו במועצה. הקואליציה מונה למעשה רק את ארבעת חברי הסיעה שלו, מתוך תשעת חברי המועצה.
בחודש ספטמבר 2016 פונה ליאור לסרי, סגן ראש העיר מעלות ומחזיק תיק הספורט בעירייה, מיזמי המתחם לדיור מוגן בכפר ורדים, ומבקש בישיבת מועצה שינוי ייעוד במתחם. עיקרו של השינוי: שינוי בזכויות בנייה במתחם והקמת בית חולים סיעודי. המועצה מתנגדת.
בחודש אפריל 2017 איריס וקנין, חברה במועצת כפר ורדים, מתמנה ליו"ר קבוצת הכדורסל הפועל מעלות, הנתמכת על ידי העירייה. וקנין, ככל הידוע, ממלאת את התפקיד בהתנדבות.
בחודש ספטמבר 2017 משתתף ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי במפגש משתכנים עם יזם אחר במתחם הדיור המוגן, ומברך אותם לראש השנה.
בחודש אוקטובר 2017 יש פנייה של תושבים בכפר ורדים לראש המועצה סיון יחיאלי על רקע דרך כורכר חדשה שנסללה מגבעת האורנים במעלות לרחוב תמר בכפר ורדים. הדרך מיועדת לאפשר לתושבים מגבעת האורנים להגיע לבית הכנסת ולמרכז המסחרי בכפר ורדים.
בחודש נובמבר 2017 איריס וקנין עוזבת במפתיע את האופוזיציה, ומצטרפת להנהלת המועצה. זאת ללא ראש הסיעה שלה, אשר נשאר באופוזיציה. בזכות המעבר, סיון יחיאלי מייצב רוב במועצה. חמישה חברי קואליציה מתוך תשעה חברי מועצה. איריס וקנין הופכת לשון מאזנים במועצה.
בחודש דצמבר 2017 איריס וקנין תומכת בקואליציה בהצבעה על התקציב. ישיבת המועצה בנושא התקציב נמשכה זמן מאוד קצר, ולא ניתן בה כמעט מקום לדיון מסודר. במהלכה קוראים חלק מחברי המועצה לראש המועצה: "למה להקשיב ולמה לקיים דיון בתקציב אם יש לך רוב". חברי המועצה מסיעתו של סיון ממלאים פיהם מים.
בסוף חודש דצמבר 2017, בפגישת משתכנים של המתחם לדיור מוגן בכפר ורדים, שנערכה כנראה בעקבות מכתב תלונה אנונימי, מופיעים ראש המועצה סיון יחיאלי ויזם מהפרויקט לשמוע טענות ולהרגיע את התושבים.
באותו חודש, דצמבר 2017, מתכנס הדירקטוריון של תאגיד המים האזורי מעיינות זיו, ומקבל החלטה למנות את אביטל בוחבוט בורנשטיין, בתו של ראש העיר מעלות שלמה בוחבוט, למנהלת הקבועה של תאגיד המים (עד להחלטה זו היא שימשה כממלאת מקום המנהלת). כדי להימנע מניגוד אינטרסים הוחלט כי מניות העיר מעלות בתאגיד יועברו בנאמנות לסיון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים.

הפרטים והתמונה
האם כל אחד מהאירועים שתיארתי עומד בפני עצמו, או שמא כולם חלק מתמונה אחת?
האם ראש המועצה רוקד טנגו עם גורמים ממעלות? ואולי זה ריקוד עם דוב?
מה המרחק בו צריך לעמוד מהאירועים, כדי לזהות לאשורה את התמונה המלאה?

המקבצים בחורשה
המקבצים בחורשה

טוביה ארז

הכותב חבר בתנועת כפר ורדים ירוק
לתגובות: tuviaerez@bezeqint.net

טורים אחרונים

דילוג לתוכן