התקווה להיות מקהלה ייצוגית

כתבה: עליזה כ"ץ
המנצח זולי פרנק

מקהלת "צליל בכפר" הוקמה לפני כ-20 שנה ביוזמתה של טובה פריאל ומהווה מאז חלק נכבד ממועדון הזהב. הרעיון היה לתת ביטוי לאוהבי שירה מבוגרים, לשיר ביחד, ליצור תכנים קלאסיים ולהתחדש כל הזמן. המקהלה מבצעת ממיטב היצירות הקלאסיות, יצירות ישראליות של מיטב המלחינים. החזון הוא ליצור באמצעות המוזיקה חיבור בין הזמרים לבין הקהילה.
שתי המילים "מקהלה" ו"קהילה" חולקות שורש משותף: ק.ה.ל. שורש זה מחבר בין אנשים שונים החולקים מהות משותפת. מאז הקמתה המקהלה ראתה עצמה חלק מקהילת כפר ורדים. ככזאת, הופיעה במרוצת השנים באירועים שונים ביישוב כגון טקסי יום השואה, מסיבת יום העצמאות, קונצרטים ועוד.
לפני חמש שנים הצטרף למקהלה המנצח זולי פרנק, בעל ניסיון עשיר בתחום. עבודתו הביאה לעלייה משמעותית ביכולות הקוליות של חברי וחברות המקהלה ושיפור באיכות הביצוע. המקהלה הצטרפה לארגון "הלל", ארגון המקהלות בישראל, משתתפת באירועים שונים כולל בחו"ל נוצרו קשרי עבודה עם מקהלות אחרות של זולי.
לאחרונה הופיעה המקהלה בקונצרט שהתקיים בהיכל התרבות מעלות תרשיחא, חגיגה לטינו אמריקאית שבמרכזה "מיסה קריאולה" בהשתתפות המקהלות של זולי והאנסמבל לפולקלור לטינו אמריקאי בניהולו של ד"ר נתן פורמנסקי. המילים החמות שנשא ראש המועצה איל שמואלי בפני אולם מלא עודדו אותנו והפיחו תקווה לזכות בהכרה כמקהלה קלאסית ייצוגית של כפר ורדים, דבר המלווה בתמיכה כספית.
ההכרה והתמיכה יאפשרו למקהלה להרחיב את הפעילות, לצרף לשורותיה זמרים מוכשרים נוספים, ולשמש כשגרירים איכותיים של הכפר.

המעוניינים להצטרף מוזמנים לפנות לרחל אגררי, מנהלת המקהלה, 050-8380466.

דילוג לתוכן