התקווה הכמעט אחרונה להטבות המס

ראש המועצה: מחכים לחתימה של שרת הפנים על הסכם החלפת השטחים ושינוי הגבולות עם מעלות
כתב: אייל כץ
אייל שמואלי

אחרי חצי שנה ללא הטבות מס, גם שנת 2022 נפתחת מבלי שתושבי כפר ורדים זכאים להטבה כלשהי במס הכנסה. המוצא הריאלי ביותר נראה יישום ההסכם לשינוי גבולות בין הכפר למעלות.
במכתב ששלח לתושבי הכפר, מזכיר ראש המועצה כי כפר ורדים ועיריית מעלות הגיעו להסכם חילופי שטחים ושינוי גבולות, כך שהגבול המוניציפלי של היישוב יהיה מעבר לקו 9 הק"מ. הוועדה הגאוגרפית שדנה בבקשה המליצה פה אחד בשנת 2019 לשר הפנים לתקן את הגבול כפי שביקשו הרשויות, אולם שר הפנים הקודם החזיר את הנושא לוועדה לאחר שעלו "קשיים". בהמשך המכתב מעדכן אייל שמואלי: "אני שמח לבשר לכם כי לפני מספר שבועות, בסוף חודש נובמבר 2021, הוציאה הוועדה הגיאוגרפית דוח מעודכן המקבל את כל טיעוני המועצה, והומלץ פעם נוספת לשרת הפנים, פה-אחד, לאשר את תיקון הגבולות".
במכתבו מציין שמואלי גם אפשרות של שינוי חקיקה, אולם בשיחה עם עיתון א-לה כפר הודה השבוע כי זו תהיה משימה קשה: "חקיקה היא בהחלט משימה יותר מאתגרת, בטח לפי המצב בכנסת היום. זו אפשרות שגם לא בחנו עד הסוף, אבל היא תוכנית ב' שלנו. שרת הפנים צריכה לקבל את המלצ הוועדה הגיאוגרפית ולחתום על השינוי, אבל יש יועצים ופקידים שעדיין מקשים עליה".


תקציב המועצה 62 מיליון

מליאת המועצה המקומית אישרה פה אחד את תקציב כפר ורדים לשנת 2022. התקציב עומד על כ-62 מיליון שקלים, גידול של כשלושה מיליון ביחס לתקציב 2021.
בעדכון פייסבוק מסר ראש המועצה אייל שמואלי מספר נתונים:
סל החינוך צמח במיליון שקלים ומהווה 54% מהתקציב, שהם 33 מיליון שקלים. מחצית הגידול ממקורות עצמיים ומחציתו ממשרד החינוך.
סל השירותים החברתיים והרווחה, בתוכו מגולמים השירותים לבני הגיל השלישי, מהווה 9% מהתקציב ועומד על 5.5 מיליון שקלים.
סל תרבות נוער וספורט ושירותי פנאי רב גילאי עומד על 3 מיליון שקלים.
תקציב הנחות ארנונה גדל ב-250 אלף שקלים.
שמואלי ניצל את ההזדמנות כדי להודות פעם נוספת לגזבר היוצא: "תודתי הכנה לאילן עמרם. אילן ניהל את כספי המועצה באחריות ויצירתיות פיננסית משך כ-20 שנה. נאחל בהצלחה לגזבר הנכנס, ספי בארי".

דילוג לתוכן