התנגדותה של הבלרינה היהודייה

מופעי מחול ומוזיקה בחודש הקרוב בגליל המערבי
מתוך ממנטו בלט ירושלים צילום יחצ
מתוך ממנטו בלט ירושלים. צילום יחצ

מופע המחול ממנטו של בלט ירושלים יתקיים בהיכל התרבות מעלות ביום חמישי 2.5 בשעה 20:00.

הבלט "MEMENTO" נוצר בהשראת עיבוד לסיפורה ההיסטורי של גיבורה יהודייה
אמיצה שסירבה להיכנע לנאצים במהלך השואה.

ורשה, סוף קיץ 1939 .פרנצ'סקה, בלרינה פולניה מוכשרת מבצעת הופעת סולו על הבמה. לאחר סיום המופע בני משפחתה ומעריציה מברכים אותה לרגל הצלחתה. ביניהם נמצא גם קצין ס.ס. לבוש בבגדים אזרחיים. הוא מציע לפרנצ'סקה להיפגש עמו ביחידות, אך היא דוחה את הצעתו. ברגע זה מגיעה הידיעה כי המלחמה פרצה. הגרמני משליך מעליו את מעילו ומתגלה בבגדי קצין ס.ס.

מכאן מתחיל סיפור של התלבטויות מוסריות, הונאה ומאבק בנאצים, בניגוד לנרטיב של "כצאן לטבח".

מתוך הביקורת: "לרקוד את השואה זו משימה בלתי אפשרית. 'ממנטו', היצירה המרשימה של הכוריאוגרפית נדיה טימופייבה  מצליחה לגעת ולספר סיפור' (דבי אלדור, הבמה).

נחל ציפורי צילום אייל כץ

רוקדים על הנחל בציפורי

להקת המחול הקיבוצית תקיים מופע פתוח ביום שישי הבא, 19.4 בשעה 14:00 על גדות נחל ציפורי. רקדני קיבוצית 2 יפתחו במופע מחול ובהדרגה יגבירו את הקצב והאנרגיה וישלבו את הקהל בדיאלוג תנועתי שיהפוך במהירות לחגיגה ענקית הסוחפת אליה את כולם ומתאימה לכל גיל. מתאים לכל גיל, הכניסה חופשית.

פרטים נוספים: 072-3970884, ובאתר זמן גליל מערבי.

העוגב היהודי

בשבת 27.4 בשעה 11:00 תתקיים בסדנצת העוגבים שביישוב יובלים הרצאה משולבת במופע בנושא העוגב היהודי.

במשך 200 השנים האחרונות התפתחה תרבות עניפה של בניית עוגבים לבתי כנסת, של מלחינים שהלחינו לעוגבים האלה, ושל נגני עוגב יהודים שניגנו עליהם. האירוע כולל ביקור בסדנה היחידה מסוגה בארץ – בית מלאכה לבניית עוגבים המשמש גם כמרכז מבקרים. במקום ניצבים עוגבים במגוון גדלים שנבנו על ידי גדעון שמיר. כיום מנהל את הסדנה אורי שני. באירוע עצמו יהיה הסבר אודות העוגב היהודי מלווה בתמונות, ותושמע מוזיקה יהודית.

שירה: עידו בן-גל, נגינת עוגב: אורי שני. מחיר 40 שקלים למשתתף, כולל קבלת פנים עם שתייה חמה. להזמנות ופרטים: 072-3941142, ובאתר זמן גליל מערבי.

דילוג לתוכן