התבוננות עם משמעות

תערוכה חדשה בגלריה טל: שרה בנינגה, מבט מעבר
שרה בנינגה על רקע עבודה שלה

בגלריה טל תיפתח בשבת הקרובה (12.2 בשעה 12:00) תערוכה חדשה, "מבט מעבר" של האמנית שרה בנינגה.

כותבת אוצרת התערוכה עדי גרינפלד:

"בנינגה, אמנית צעירה פורצת דרך ביצירתה העכשווית, הרעננה בפורמטים גדולים ומרשימים המביעים אקספרסיביות וצבעוניות. ד"ר בנינגה היא חוקרת תולדות האמנות ומרצה בבצלאל ובפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. מתוך ידיעותיה הרבות בתולדות האמנות ובמיוחד בתקופת הרנסנס, הבארוק והאמנות בארצות השפלה, בנינגה יוצרת בשפה אמנותית ייחודית, במיוחד במהלך העשור האחרון. הפרקטיקה האמנותית שלה מתמקדת בציורי שמן גדולים. היא בונה סצינות נארטיביות המשלבות דמויות מחייה האישיים עם דמויות מעולם התרבות והאקטואליה. בסצינות המדומיינות חוקרת בנינגה את נושא הקבוצה והיחסים בין דמויות שונות בציור, כמו גם את המתח והשילוב של שפות ציוריות שונות הנעות בין הפיגורטיבי למופשט. בציוריה מעלה בנינגה שאלות לגבי פרשנות של דימויים ויזואליים, כמו גם בעיות ומתחים בקריאה של יחסים חברתיים.

"בנינגה יוצרת בסדרות, למשל נושאי "הבכחנליה, המשפחה ומפגשים אנושיים", נושאים שיבואו לידי ייצוג בתערוכה. התערוכה תציג מבחר מגוף העבודה הנרחב של האמנית תוך הדגשת נושא המבט העובר כחוט השני ביצירותיה. הדקויות בסוגי המבט (במובן gaze) נדונו רבות בתולדות האמנות ובהקשרים פסיכולוגיים, פילוסופיים וחברתיים. ההנחה היא שההתבוננות ובפרט ביצירת אמנות אינה נאיבית, אלא מכילה מטענים תרבותיים, ידע וזכרונות, הנחות וציפיות של המתבונן עצמו. ההתבוננות ביצירת אמנות מעוררת עניין, סקרנות, ציפיות, התלהבות, תגובה רגשית הקשורה בעצם ההוויה והחוויה של המתבונן".

בנינגה הציגה בכמה תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בירושלים ובתל אביב. תערוכה מיצירותיה תהווה הזדמנות לחשיפת אמנית חוקרת צעירה לקהל חובבי אמנות בצפון. במסגרת אירועי התערוכה תרצה ד"ר שרה בנינגה על יצירתה ועל נושאים נוספים בתולדות האמנות.

 

שרה בנינגה, מבט מעבר Looking Beyond, ציורים, רישומים, הדפסים. גלרה טל. פתיחה חגיגית שבת 12.2.2022 שעה 12. נעילה 30.6. אוצרת: עדי גרינפלד. פרטים נוספים באתר הגלריה www.talgallery.co.il.

דילוג לתוכן