הסטארטאפ האקולוגי מתקדם

חומר ההדברה הירוק שפיתח יואב ניצב מוכיח עצמו בניסויים וזוכה להתעניינות גם מעבר לים

פריצת הדרך
בעלי הזיכרון הארוך בוודאי זוכרים את האירוע של החממה הטכנולוגית לסטרטאפים שנערך לפני כשנתיים בתרשיחא. האירוע חיבר בין רעיונות ליזמים, ואני סיפרתי עליו בעיתון של ינואר 2017.
המוצר להדברה ירוקה שפיתח יואב ניצב, ואשר אולי יציל את העולם מחרפת הרעב וממחסור בקנביס, החל את הדרך משלב הרעיון ועד למוצר הסופי. אני נבחרתי להיות הפועל השחור, הכתב והצלם המלווה את הפיתוח.
כמו בכל סיפור מתח יש פה ארכי-פושע וגיבור על. כאן לראשונה שמעתי את שם האויב האכזרי: "התריפסאים" ועוזרו "עש הטבק" הרשע.
התריפסאיםהם משפחה של חרקים קטנים. הם נוחתים על גידולי שדה כדי לזלול אותם במקום הגידול. בין העלים המותקפים: חסה, כרובית, כרוב וגם קנביס. הנשק הקונבנציונלי הם חומרי הדברה כימים שפוגעים במזיקים וגם בבני האדם.
גיבורנו הוא "ענן רוח 618", חומר הדברה "ירוק" המופק מצמחי תבלין שפיתח יואב ודוחה חרקים מזיקים ע"י נידוף תרכובות אורגניות.

הניסוי
בדרך לחממות ברמה"ג. על ברכיי קופסת קרטון מלאה בטבליות גדושות בחומר ההדברה הירוק. במקום שתי חממות. האחת לביצוע הדברה עם חומרים כימים והשנייה לניסוי עם חומר ההדברה הירוק של יואב. בתוך החממה שורות של ערוגות ובהן שתילים עם עלים המיועדים לסלט הביתי.
את הטבליות פיזרנו במרחק של כמטר זו מזו. לאחר הפיזור נערכה ספירה של מספר התריפסים השוכנים על כל עלה, וזאת כדי לקבל מצב פתיחה. סוכמה טכניקת המעקב. ונכנסנו לרכב בדרך חזרה.
השכר שהובטח לי ליום עבודה היה מנת פלאפל ברחוב הראשי של ראש פינה. הקפדתי לגבות אותו בתוספת לימונדה קרה.
החלק המתיש הוא המעקב. בודקים בכל יום אצל האגרונום מה התוצאות. משווים לנתונים שמגיעים מהחממה בה השתמשו בחומר הדברה כימי. התוצאות מעודדות. "ענן רוח 618" דוחה את החרקים לפחות כמו חומרים כימים.
מכפר ורדים עולה מוצר הדברה ירוק בעל היתכנות עולמית.

הכנס וההמראה
יוצאים לכנס אגרוטק בגני התערוכה, שם מציגים את מיטב התעשיות החקלאיות של ישראל ואליה מגיעים אלפי מבקרים. אנחנו חברה רשומה בשם "ביו-קלאוד" ויש לה הגנת פטנט. קיבלנו שולחן קטן בגודל מטר על מטר. הנחנו עליו כרטיסי ביקור וכמה דוגמיות מפיצות ריח של חומר ההדברה "ענן רוח 618".
היינו שלושה: יואב המציג, דני הגבוה ואנוכי שמוניתי לדיילת יופי בזכות מראי המצודד. היה עליי לפנות למתעניינים כדי שיריחו את המוצר. ההתעניינות הייתה עצומה. בדוכן עברו מאות מבקרים מכל העולם. איש קנדי שומע את ההסבר ושואל ברצינות אם נוכל לספק לו 1,000,000 יחידות לחממות הקנאביס שלו במחוז קוויבק.
באשר לתשלום, קיבלתי שידרוג בצורת ארוחת מזנון של שלוש מנות.
כולנו מקווים שעכשיו תגיע ההמראה. והחלק החשוב בהמראה הן ההכנות: הכנת בקשה של המוצר לשימוש אצל רשות המזון והתרופות האמריקאית, FDA. במקביל נערך ניסוי מעניין של אגף הפלסטיקה במכון שנקר: לוקחים טיפה מחומר ההדברה ומערבבים ביריעת הפוליאתילן שממנה בונים את החממות. ופיק נוסף הוא קשר עם חברת אגרו-כימיה מהגדולות בעולם, המבקשת שיתוף פעולה לניסוי.
הייתכן שהשכר הבא שלי יכלול המבורגר כפול ופריי-צ'יפס בחממות קנביס בקנזס סיטי?

המקבצים בחורשה
המקבצים בחורשה

טוביה ארז

הכותב חבר בתנועת כפר ורדים ירוק
לתגובות: tuviaerez@bezeqint.net

טורים אחרונים

דילוג לתוכן