האטה? לא בכפר ורדים

בכפר ובגליל המערבי בכלל עדיין הביקוש עולה על ההיצע. סקירת מגמות
מקצועי נדלן \ לימור אסייג
כפר ורדים

בזמן האחרון אני נשאלת האם ישנה האטה בנדלן, האם יש פחות תנועה של קונים, פחות ביקושים ופחות מכירות.
ובכן בפועל עדיין יש ביקושים ערים לאזור הגליל המערבי בכלל, ולכפר ורדים בפרט. הביקושים החלו בתחילת הקורונה, אז חווינו הגירה חיובית משמעותית של המשפחות הצעירות שהגיעו מהמרכז. כעת הביקושים ממשיכים בעיקר בשל איכות החיים ומיתוג רמת החינוך בכפר.
רמת הביקוש עולה על ההיצע מכיוון שגם זוגות בגיל 55 ומעלה מוצאים שהכפר מספק את מירב השירותים, וגם משפחות ותיקות שמחליטות למכור את הנכס הגדול מעדיפות לעבור לבית קטן ונגיש יותר בכפר. התוצאה היא שכרגע אין בכפר מספר גדול של נכסים למכירה.
מכל הסיבות הללו, הביקושים לבתי מגורים בכפר הם גבוהים כרגע, וזאת למרות הריבית הגבוהה על המשכנתאות והעובדה שההקלה במס טרם חזרה לכפר ורדים, וספק אם תחזור.
הביקוש מניסיוני כולל גם קונים פוטנציאלים מהמרכז, וגם משפרי דיור מהסביבה הקרובה.
מי שנפגע מעליית המחירים הם הזוגות הצעירים שגרים בשכירות. זוגות שכאלו המגיעים לכפר מבחוץ, ובעיקר כאלו שגדלו בכפר שרוצים לקנות כאן נכס, נאלצים בשלב זה "לשבת על הגדר" בשל עליית המחירים.
שאלה נוספת בה אני נתקלת היא האם המחירים עדיין עולים. בנושא הזה בהחלט ניכרת בתקופה האחרונה עצירה בעליית המחירים. כפר ורדים רשמה בשנתיים האחרונות עליית מחירים יוצאת דופן יחסית לשאר המדינה. בכל הארץ עלו המחירים בצורה מתונה ביותר, בעוד בכפר נרשמה עלייה של מעל 60%. לדוגמה: בית ממוצע נמכר לפני שלוש שנים במחיר ל 1.8 מיליון, וכיום הוא עולה שלוש מיליון ואף יותר, תלוי בנתונים של הנכס. שינוי מגמה עשוי להגיע רק כאשר יגדל ההיצע של הבתים ויקטן הביקוש.
למי שחושב למכור ההמלצה היא תמיד להתייעץ לגבי שווי נכס, על מנת לתכנן קנייה ומכירה במקביל ולעשות את זה נכון.

הכותבת היא בעלת משרד תיווך, 052-5610909

דילוג לתוכן