דעה אישית: הסיפור המרגיז של מגרשי הטניס

למה לגבות תשלום על משהו שקיבלנו חינם במשך כשלושה עשורים? יאיר בר, שחקן טניס חובב, רוצה פשוט לבוא ולשחק כמימים ימימה, בלי להירשם באפליקציה
כתב: יאיר בר
מגרשי הטניס. "כתושב הכפר ללא ילדים, מה עוד אני מקבל?"

אני רוצה לספר כאן סיפור על מגרשי הטניס, המועצה המקומית והמתנ"ס. אינני יודע בני כמה מגרשי הטניס בכפר ורדים, אני יודע שהשניים הקרובים לכביש היו כאן כבר ב-1993 כשאנחנו הגענו לכפר, ומאז אני משחק שם טניס. בהמשך נבנו שני המגרשים התחתונים וארבעת המגרשים כוסו בשני אוהלי בלון.

בשנה שנתיים הראשונות היה צורך בהרשמה ותשלום סמלי למועדון הטניס ובהמשך גם זה בוטל. לאורך כל השנים ועד התושבים, אגודת הספורט ולאחר מכן המועצה המקומית דאגו לאחזקת המגרשים, ניקיונם, לתאורה, לתיקון הבלונים ועוד, כנראה מתוך מחשבה שזה תפקידה של הרשות המקומית במסגרת השירותים שהיא אמורה לספק. המגרשים שירתו חוגי טניס, חוגי כדורסל, חוגי גלגיליות, כדור רשת ועוד, ובנוסף שימשו את כל חובבי וחובבות הטניס בכפר למשחק חופשי. המגרשים היו נעולים ברוב הזמן, אבל כל מי שרצה להשתמש בהם ידע היכן ניתן להשיג מפתח ולהדליק את האור.

בפברואר 2020 קרס הבלון העליון, דבר שהיה קורה ועדיין קורה בעת הפסקות חשמל או מזג אוויר חורפי קשה. אלא שהפעם ויתרה המועצה על הרמת הבלון, ובמשך כל החורף הוא שכב על הקרקע והוצף במים ולכלוך. עם בוא האביב הגיעה חברת הביטוח שאישרה את הבלון כ"טוטאל לוס".

לפי הנתונים שהגיעו לאוזניי, חברת הביטוח פיצתה את המועצה בסכום של מעל 600 אלף שקלים. שאריות הבלון פורקו, ומגרשי הטניס חודשו, הוקמה גדר ותאורה חדשה ועלות השיפוץ המתוכננת הייתה, לפי פרסומי המועצה, כ-250 אלף שקלים (שאלת תם, מה עשו עם ההפרש של כ-350 אלף שקלים?).

באוקטובר 2020 נחנכו המגרשים החדשים, ועוד לפני כן עדכנו אותנו כי המגרשים יהיו באחריות המתנ"ס וישמשו את חוגי הטניס בימי השבוע בן השעות 16:00-20:30, למעט בימי שישי ושבת. חוגי הטניס יהיו לא רק לתושבי ותושבות הכפר אלא גם לרבים אחרים שמגיעים ממועצות אזוריות שכנות.

פנינו (קבוצת משתמשים גדולה) לאחראי הספורט במתנ"ס וביקשנו שיאפשרו גם לנו להשתמש בחלק מהמגרשים בשעות אחרי הצהריים והערב.. הרי יש עכשיו ארבעה מגרשים פעילים. נאמר לנו שהדברים יסוכמו אתנו, דבר שמעולם לא קרה למיטב ידיעתי.

בפגישה שהייתה לי עם ראש המועצה בספטמבר 2020 קיבלתי הבטחה, שנוכל להמשיך לשחק ושהדברים יוסדרו עם המתנ"ס. כמו כן אמר ראש המועצה שיתחילו לגבות כסף עבור השימוש במגרשים החדשים, ועם זאת הבטיח כי בבלון התחתון נוכל להמשיך ולשחק ללא תשלום.

בתחילת אוקטובר הודיעו לנו כי כל המגרשים נעולים ולא ניתן להשתמש ללא הזמנת המגרש באפליקציה. בכדי להזמין מגרש צריך להירשם למתנ"ס, לשלם 30 שקלים לחודש ועוד 100 שקלים לשנה עבור ביטוח.

ואני שואל: האם תושבי כפר ורדים אינם זכאים לשימוש במגרשים ללא תשלום? האם אין אנו משלמים מספיק ארנונה? מה עוד אני כתושב הכפר, ללא ילדים במסגרת החינוכית, ללא כל צרכים מיוחדים, מקבל תמורת כ-1,000 ₪ לחודש? פינוי אשפה אחת לשבוע? ובכלל, מה פתאום שיתחילו לגבות תשלום על משהו שקיבלנו במשך כשלושה עשורים ללא תשלום, ולמועצה הוא לא עולה כמעט כלום? רק מכיוון שאתם יכולים?? האם אתם גובים תשלום גם ממשתמשי מגרש הקט-רגל? (שרובם בכלל אינם תושבי הכפר). האם גובים כסף ממשתמשי המגרש שליד המארג? ומה זו השטות הזאת של 100 ₪ ביטוח?

ועוד משהו חשוב: את המגרשים לא מנקים ולא הציבו בהם ספסלים, כפי שהבטיח לי אישית ראש המועצה.

זו הצעתי:

יוקצו שני מגרשים מתוך הארבעה בשני ימים בשבוע החל מהשעה 18:00 לשחקני ושחקניות הכפר שאינם בחוגים. בנוסף, יוכלו תושבי הכפר להזמין מגרש על בסיס מקום פנוי, ללא צורך בתשלום חודשי או ביטוח שנתי.

רוצים לקלס או לבאס? אפשר במייל yairhome@gmail.com, וגם בווטסאפ 054-4853244.

 

 

תגובה

האפליקציה עושה סדר ומונעת מפחי נפש

מהמועצה נמסר בתגובה: "הצורך באפליקציה ובתשלום סמלי נוצר בשל הביקוש הגבוה למגרשים מאז שנפתחו. כדי למנוע עומסים, מפחי נפש ואי-סדר, יכול כל טניסאי חובב לדעת מתי המגרש פנוי, ולשריין אותו לעצמו ולחבריו במחיר שווה לכל נפש של 25 שקלים לשעה מגרש. האפליקציה כוללת מנגנון חכם, ששולח לטלפון הנייד של מזמין המגרש קוד פתיחה משתנה קצת לפני השעה היעודה, מה שמבטיח שרק הוא יכול להיכנס ולשחק. נציין כי בסופי שבוע יכולים חיילים להשתמש במגרש ללא תשלום. בפנייה ראשונה יש להתקשר לשחר בן מנשה 052-5078686 לצורך רישום ראשוני באפליקציה.

"הבלון לא הוקם מחדש בשל מחלוקת עם הביטוח, וסכום הביטוח שננקב כאן איננו מדויק. נושא ביטוח התאונות האישיות למשתמשי המגרשים מצוי בימים אלה בבדיקה נוספת".

דילוג לתוכן