דוקאביב גליל במהדורה מקוונת

הפסטיבל לסרטי תעודה מגיע לסלון, עם מחירים מיוחדים לתושבי מעלות והסביבה. הסרטים יוקרנו אונליין באתר בתאריכים 1-5 בדצמבר
כתב: אייל כץ

פסטיבל דוקאביב גליל מעלות תרשיחא ה-12 יתקיים בתאריכים 1-5 בדצמבר. הסרטים יוקרנו באתר הפסטיבל, בדומה לפסטיבלי קולנוע אחרים שהתקיימו בתקופת הקורונה, טבהן פסטיבל דוקאביב הראשי ופסטיבל הקולנוע של חיפה.

למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל:

הקרנת בכורה לסרט "אני, גרטה" על גרטה טונברי, הנערה השוודית שהפכה לאייקון המחאה הירוקה; טרום-בכורה לסרט "בלושי" על חייו הקצרים והסוערים של ג'ון בלושי; בכורה לסרט "המעגל" על הקומונה האקולוגית הראשונה באסטוניה והיצרים שמאיימים על קיומה; בכורה לסרט "פרעצל מקסיקני", מסע ארכיוני מהפנט בין אמיתות ושקרים; ובכורה לסרט "קית' הרינג: אמן רחוב", פורטרט עשיר הכולל ראיונות שטרם נשמעו.

את הפסטיבל יפתח הסרט "ריימונד אל בידאוויה" (הוט 8) שיצרה יעל אבקסיס על אמה ריימונד אבקסיס, וילווה בשיחה עם הבמאית ואמה גיבורת הסרט. ינעל את הפסטיבל הסרט "אהבה זאת לא היתה" (yes דוקו), זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2020. כמו כן יוקרנו בפסטיבל מיטב הסרטים הדוקומנטריים הישראלים והבינלאומיים של השנה, יתקיימו מפגשי אונליין עם יוצרים.

בתכנית מחול מיוחדת יוקרנו "קנינגהאם", על הכוריאוגרף המהפכני מרס קנינגהאם; "אם היתה זו אהבה" על יצירת המחול התובענית CROWD של הכוריאוגרפית הצרפתייה ג'יזל ויאן; ושני סרטים ישראלים קצרים.

במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטים של יוצרים מקומיים מהגליל: ארכיון "כנפיים" – סרטים שנוצרו בשמונה השנים האחרונות בסדנת הקולנוע של המרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר ובהנחיית היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי ייפתח לצפייה לימי הפסטיבל. הארכיון כולל כ-46 סרטים ללא תשלום. לצד הארכיון יוצג בבכורה עולמית הסרט "אני מרגיש שאנחנו דומים" שנוצר בסדנת הנוער של דוקאביב השנה, בהנחיית היוצרים טל ברדה ושאדי חביב אללה.

במסגרת שיתוף הפעולה עם מרכז האמנויות, במהלך ימי הפסטיבל מוזמן הקהל להיכנס לאתר דוקאביב לסיור וירטואלי בתערוכה "ללא כותרת" – מפגש בין עבודותיו של משה גרשוני (2017-1936) לאלו של רחל רבינוביץ (נ' 1956) באצירת נעמה חייקין.

המחיר לסרט בודד הוא 20 שקלים, לארבעה סרטים 60 ומנוי חופשי חודשי עולה 95 שקלים. לתושבי מעלות תרשיחא, יישובי אשכול גליל מערבי ומנויי היכל התרבות יהיו מחירי הנחה בהתאמה: 15, 45, 80.

דילוג לתוכן