בשורה של ממש

כתב: עידן לב רן
עידן לב רן

אין הרבה מקרים בתולדותיה של עיר שניתן לומר בוודאות שהתקבלה החלטה דרמטית לטובת העיר ותושביה. הקמת המעגנה בנהריה היא החלטה כזאת, והיא לא פחות מדרמטית! ברחבי העולם קיימות אינספור דוגמאות של ערים שהפכו לאימפריה תיירותית בעקבות המעגנה שנבנתה שם. מדובר על פניו בחנייה של סירות ויאכטות, אבל בפועל מדובר בפנינה תיירותית המביאה איתה תיירים. לכולנו יש משיכה לבוא ולראות את הסירות החונות ואולי גם לעלות לאחת. מדובר במגנט תיירות. ההחלטה הולכת לגרום לנהריה, שהיא בעלת אחד החופים הארוכים בים התיכון לנקודה נוספת על מפת הסירות, שבעליהן צמאים היום לנקודות עגינה, פריחה של ממש. קיים תור ארוך של ספנים שמחפשים מקום והצורך רק הולך וגדל. מעגנה בשילוב של טיילת חדישה, מסעדות ואטרקציות תיירות נוספות יהפכו את נהריה לשם דבר שמגיעים אליו תיירים מהארץ וגם מחו"ל. זה דורש אומץ, תכנון וביצוע חסר פשרות.
חשוב לומר לכל המתנגדים: הפגיעה בחוף הים היא מזערית ביחס ליתרונות העצומים של מעגנה. אני מבין את הביקורת, אך היא שולית. לא סתם שאר המעגנות בוטלו ודווקא זאת של נהריה נשארה. הפגיעה שם הכי פחותה והערך הכי גבוה.
נהריה נמצאת בתקופה של פריחה אדירה מבחינת עליית ערך הדירות ופיתוח עירוני בהתאם. נשאר אפוא לגרום לנהריה להיכנס למועדון המכובד של עיר תיירותית מהשורה הראשונה, בדומה לעכו השכנה. מעגנה לבד לא תעשה זאת, אך עם תכנון ופיתוח נכון נהריה בהחלט תיכנס למועדון וגם תגרור אחריה את כל הגליל המערבי למעלה.

הכותב הוא יו"ר התנועה לקידום הצפון

דילוג לתוכן