אמנות מהחלל החיצון

בגלריה טל יוצגו צילומים שצילמה אסטרונאוטית מתחנת חלל של נאסא
ג’סיקה מאיר, בתחנת החלל, במבט אל כדור הארץ, 2020. צילום: דרו מורגן, חבר צוות המשימה, באדיבות נאסא
ג’סיקה מאיר, בתחנת החלל, במבט אל כדור הארץ, 2020. צילום: דרו מורגן, חבר צוות המשימה, באדיבות נאסא

בגלריה טל תיפתח בקרוב תערוכת צילומים שצולמו מהחלל על ידי האסטאונאוטית ג'סיקה מאיר. תערוכת בוגרים 2020, שהוצגה במהלך החודשים ספטמבר עד דצמבר 2020, ננעלה. התערוכה הייתה פתוחה בין סגר לסגר, ואפשרה לאורחים ולקהל הצמא לתרבות לבקר בגלריה ולהתרשם מיצירותיהם של מעצבים צעירים.

התערוכה המתוכננת החדשה תציג כאמור צילומים שצילמה האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר במהלך חודשי שהייתה בתחנת החלל בין אוקטובר 2019 לאפריל 2020. במהלך משימתה בתחנת החלל צילמה האסטרונאוטית מאות רבות של תמונות דרך חלון תחנת החלל, וכתבה את רשמיה על הפלנטה שלנו כאשר התבנוננה בה מהחלל.

עדי גרינפלד, אוצרת התערוכה: "זכינו בזכות מיוחדת להציג בתערוכה מקצת מצילומיה של ג'סיקה מאיר. אלו תמונות המציגות נקודת מבט נדירה, אישית, ומגלות את רשמיה והרהוריה של האסטרונאוטית בהביטה על כדור הארץ ממרחק. בהתבוננות דרך עדשת המצלמה, בתפיסה פרספקטיבית ומעוררת מחשבה על הפלנטה שלנו, מציגים צילומיה את יופיו של הכדור, את האסטטיקה הכמעט אבסטרקטית, אך גם את השבריריות והפגיעות שלו".

בחלק מהצילומים ניתן לצפות באיומים ובסכנות האורבים לאנושות עקב שינויי האקלים, המסת הקרחונים, דילול היערות, עליית גובה פני הים ושריפות הענק. מקצת הצילומים מציגים מבט על המזרח התיכון. "ההתבוננות במראות משדרת שלווה, שקט ויופי, שאינם מגלים את הסערות המתרחשות על פני הקרקע", אומרת גרינפלד.

התערוכה תוצג מתחילת פברואר 2021 בגלריה טל כפר ורדים. בצוות הגלריה מקווים שהצגת התערוכה תתאפשר, ושניתן יהיה לאפשר למבקרים לצפות במראות מעוררי השראה מתוך נקודת מבט של אסטרונאוטית במשימתה.

פרטים נוספים על התערוכה ופתיחתה יפורסמו באתר גלריה טל www.talgallery.co.il , בפייסבוק ובעיתונות המקומית.

שתי תערוכות וירטואליות

באתר "זמן גליל מערבי", עמותה לקידום התיירות באזור, מוצגות שתי תערוכות צילומים וירטואליות. תערוכה אחת מציגה צילומים של עכו (חפשו בגוגל: תערוכת צילומים עכו זמן גליל מערבי), והיא מציגה עשרות צילומים של אמנים שונים, חלקם תיירנים.

התערוכה השנייה נקראת פנים למציאות (חפשו: פנים למציאות זמן גליל מערבי), והיא מציגה עבודות שונות של אמנים החברים בעמותה. את רוב העבודות ניתן לרכוש, ומחירן מצוין באתר.

דילוג לתוכן